Vitamin C – viri in simptomi pomanjkanja

Že od malih nog poslušamo, kako zelo zdrav je vitamin C za naše zdravje in da moramo zaradi tega zaužiti veliko pomaranč in limon. Ampak kaj v resnici počne vitamin C za naše zdravje, koliko ga potrebujemo in kje ga najdemo največ? So pomaranče in limone res najboljši vir C vitamina?

Vitamin C je vodotopen vitamin, ki naš organizem varuje pred prostimi radikali. V povezavi s tem nas varuje tudi pred nastankom raka. Najdemo ga v množici sadja in zelenjave, količina vitamina v posameznih živilih pa se precej razlikuje.

Odrasel človek naj bi na dan zaužil cca 100 mg vitamina C, nekateri strokovnjaki pa na podlagi analiz priporočajo, naj se ta količina podvoji. Zanimivo, da denimo kadilci potrebujejo dodatnih 50 mg vitamina C na dan, prav tako pa se višji vnos priporoča nosečnicam in osebam, ki se borijo proti različnim boleznim.

Katera živila vsebujejo največ vitamina C?

Precejšnjo koncetracijo vitamina C na 100g v hrani najdemo v črnem ribezu (177 mg) in peteršilju (166 mg). Tudi paprika s 139 mg na 100 g ne zaostaja prav veliko. Pri papriki velja omeniti, da se vsebnost vitamina C razlikuje glede na vrsto paprike (rdeča, rumena, …) in v določenih primerih dosega celo vrednosti okoli 180 mg vitamina C na 100 g živila. Preko 100 mg sega vsebnost vitamina C tudi v brstičnem ohrovtu (114 mg).

Črni ribez
Črni ribez se lahko pohvali z visoko vsebnostjo vitamina C.

Potrebno se je zavedati, da je vitamin C med najmanj obstojnimi med vsemi. Na njegovo obstojnost vplivajo zunanji dejavniki, kot so toplota, svetloba in kisik. Ob toplotni obdelavi zelenjave se vsebnost vitamina C prepolovi. V primeru pre-kuhanja pa je ta delež še večji. Uživajte čim več sveže zelenjave in sadja!

Zakaj je uživanje vitamina C tako pomembno?

Zanimivo dejstvo je, da kar nekaj živali proizvaja lastne zaloge vitamina C, česar pa človek ne zmore. Prav zato je še kako pomembno, da s prehrano zadosti dnevnim potrebam po tem zelo pomembnem vitaminu. Pomanjkanje vitamina C v človeškem telesu med drugim povzroča tudi bolezni ustne votline, stres in težave s kožo.

Vitamin C nam pomaga obvarovati zdravje srčno-žilnega sistema in vzdržuje naš imunski sistem. V primeru prehlada je priporočljivo v telo vnesti celo do 1000 mg tega vitamina na dan. Predoziranje z vitaminom C ni nekaj, česar bi se morali bati, saj se odvečna količina izloči iz našega telesa med uriniranjem. Naše telo vitamin C absorbira nekje v treh urah od zaužitja.

Kateri so pogosti simptomi pomanjkanja vitamina C?

Pozor na pomanjkanje vitamina C ob naslednjih simptomih:

  • Manjše ranice se težko in dolgo celijo.
  • Krvaveče dlesni in občutek majavih zob.
  • Težave z lasmi in nohti.
  • Pogosto obolevanje za prehladi.
  • Psihična utrujenost.
  • Pomanjkanje energije in volje do dela.

Če menite, da s prehrano zaužijete premalo vitamina C, lahko posežete tudi po prehranskih dopolnilih, ki vsebujejo prav ta vitamin. Raziskave na tem področju so najbolj obsežne prav v primeru vitamina C.

Različna prehranska dopolnila z visoko vsebnostjo vitamina C so na voljo v vsaki lekarni. Vseeno pa skušajte potreben dnevni vnos zagotoviti raje s prehrano. Uživajte sveže sadje in zelenjavo, pri kuhi pa oboje skušajte čim manj temperaturno obremenjevati.

Dolcevita.si

Spletni portal Dolcevita.si je namenjen vsem, ki želite izboljšati kakovost svojega življenja. Na portalu objavljamo prispevke, povezane z lepoto in zdravjem, predvsem strokovne nasvete in koristne napotke. Veseli bomo, če boste naše prispevke delili na socialnih omrežjih in nam na ta način pomagali, da o zdravem življenjskem slogu izve čim več ljudi. Zahvaljujemo se vam za obisk!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Close