Kako odpraviti nespečnost brez zdravil?

Ali ste vedeli, da skoraj polovico odraslih ljudi vsaj občasno muči nespečnost? Morda se tudi vi že dlje časa borite z neprespanimi nočmi, ki slabo vplivajo na kakovost vašega življenja. Pa ste se kdaj uspeli vprašati, zakaj se vas nespečnost sploh loteva?

Nespečnost je pogosto povezana s fizičnimi bolečinami, kot so bolečine v križu ali hrbtenici, prebavne motnje, glavobol in podobno. Prav tako je lahko tudi posledica vzburjenega čustvenega stanja, ko se soočamo z večjo količino stresa, depresijo, tesnobo, nemirom ali živčnostjo. Raziskave kažejo še na to, da je nespečnost lahko tudi posledica nezdravih življenjskih navad, na primer nepravilnega prehranjevanja, prenapornega dela ali vadbe, gledanja televizije pozno v noč, še posebej če je vsebina programa razburljiva.

Če tudi vas pogosto daje nespečnost in bi se je radi znebili na povsem naraven način, si skrbno preberite spodnje nasvete. Prepričani smo, da vam bodo koristili, da boste z njihovo pomočjo mirno in prijetno spali, nespečnost pa bo le še neprijeten spomin.

10 nasvetov za odpravo nespečnosti

1. Dve uri pred spanjem ne jejte, saj telo ponoči ne potrebuje veliko energije.

2. Preden se odpravite spat, popijte skodelico baldrijanovega ali kamiličnega čaja.

3. Noge namočite v vročo vodo, ki bo energijo iz glave prenesla v noge in tako pomirila vaš um.

Namakanje nog v vroči vodi
Namakanje nog v vroči vodi vas bo pred spanjem pomirilo.

4. Zvečer pojdite spat med deveto in enajsto uro, saj se v tem času telesne aktivnosti najbolj umirijo.

5. Pred spanjem ne glejte televizije z vsebino, ki bi lahko vznemirila vaša čustva.

6. Prostor za spanje naj bo temen in tih.

7. Zagotovite si kakovostno ležišče; vzmetnica, na kateri spite, naj ne bo pretrda ali premehka.

8. Imejte svežo posteljnino ter oblačila za spanje, v katerih se počutite povsem udobno.

9. Spalni prostor naj ne bo pretopel in ne prehladen.

10. Pred spanjem izvajajte vaje či gong, ki uravnovešajo pretok vitalne energije po celem telesu.

Pripravili smo vam tudi dve kratki navodili za pripravo kopeli in toplega napitka iz mleka.

1. Priprava kopeli proti nespečnost

Pripravite si 1 liter vode. Vanjo dodajte 2 ščepca cvetov gloga, 2 ščepca zdrobljenih cvetov maka, 1 ščepec listov poprove mete, 1 ščepec lista lipe in 1 ščepec kalužnice.

Kopel proti nespečnosti
Preden se odpravite spat, si privoščite kopel proti nespečnosti.

Kopel si pripravite vsakič, ko imate občutek, da vas čaka ena od nemirnih in neprespanih noči, ker ste prepojeni s stresom ali se soočate z drugimi nevšečnostmi. Kopel vas bo pomirila, vaš spanec pa bo bolj kakovosten. Tako se boste naslednje jutro zbudili naspani in pripravljeni na nove dogodivščine.

2. Toplo mleko z dodatki

Pred spanjem si v skodelico nalijte toplo mleko. Vanj dodajte še ščepec muškatnega oreščka, nekaj olupljenih zdrobljenih mandljev in ščepec kardamoma. Napitek ni samo izjemno dobrega okusa, temveč se boste že nekaj minut kasneje počutili prijetno utrujene. Zapadli boste v globok in miren spanec.

Če nespečnosti ne boste uspeli premagati, četudi boste upoštevali vse naše nasvete, je čas, da obiščete zdravnika in mu zaupate svoje težave. Morda je stanje resnejše, kot ste sprva mislili.

Dolcevita.si

Spletni portal Dolcevita.si je namenjen vsem, ki želite izboljšati kakovost svojega življenja. Na portalu objavljamo prispevke, povezane z lepoto in zdravjem, predvsem strokovne nasvete in koristne napotke. Veseli bomo, če boste naše prispevke delili na socialnih omrežjih in nam na ta način pomagali, da o zdravem življenjskem slogu izve čim več ljudi. Zahvaljujemo se vam za obisk!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Najbolj brani prispevki

Close
Close