Kako odpraviti krče v nogah?

Kako odpraviti krče v nogah?

Verjetno se je že prav vsak med nami srečal s krči v nogah. Ali ta tegoba ponoči prebuja tudi vas? Ste poskusili že čisto vse, a nič ne pomaga? Krči v nogah so opozorilo, da je v telesu nekaj narobe. Bolečina običajno traja manj kot minuto, čeprav se v skrajnih primerih lahko zgodi, da bodo vašo nogo v primežu držali celo več kot 15 minut. V nadaljevanju članka bomo pisali o tem, kaj krči v mečih sploh so, zakaj se pojavijo in kako si pri odpravi težave lahko pomagate kar sami.

Kaj se torej takrat, ko se bolečina pojavi, zgodi? Najbrž veste, da se med gibom mišica skrči, nato pa se sprosti, ko je gib končan. To krčenje in raztezanje je odgovor na živčne dražljaje, pri čemer imajo pomembno vlogo različni minerali, predvsem kalij, kalcij, natrij in magnezij.

Vzroki za neravnotežje mineralov

Krči v nogah so posledica tega, da se mišica krčevito skrči, nato pa ostane skrčena in se ne sprosti. Do tega pride zaradi neravnotežja v mineralih, posledica pa je sprememba v prenašanju električnih dražljajev.

Med gibanjem in telesno aktivnostjo izgubljamo kar precej tekočine, zato so krči v mečih še posebej pogosti pri športnikih. Seveda se z njimi srečujejo tudi »navadni« smrtniki. Neravnovesje se pogosteje pojavlja v času nosečnosti ter pri starostnikih. Še posebej so poznani nočni krči v nogah.

Krči v nogah pri nosečnici

Nastanek krčev lahko pripišemo tudi določenim boleznim. Tu naj izpostavimo sladkorno bolezen ter živčno-mišične bolezni. Za razvoj krčev so prav tako lahko odgovorna nekatera zdravila, predvsem tista, ki motijo ravnotežje mineralov.

Kako si pomagati proti krčem v nogah?

Če se aktivno ukvarjate s športom, pazite na to, da svojih mišic ne boste preveč obremenili. Težavo s krči v nogah lahko uspešno omilite tako, da mišico pred treningom dobro pretegnete. Seveda ne pozabite na zadosten vnos elektrolitov po končani vadbi. Lahko si pomagate še tako, da se ustavite v lekarni ter si priskrbite šumeče magnezijeve in kalcijeve tablete.

Rešitev se skriva tudi v pravilni prehrani, saj so ustrezna živila vir magnezija in drugih življenjsko pomembnih mineralov. Odličen vir magnezija so na primer fige, špinača, losos, tuna, banane, sončnična in bučna semena, mandlji in podobno. Poskrbite tudi za to, da boste pili dovolj vode, še posebej mineralne, ki je obogatena z magnezijem.

Ko krči v nogah enkrat nastanejo, si lahko pomagate tako, da mišico fizično raztegnete ter jo dobro zmasirate. Vajo izvedite tako, da pete močno potiskate od sebe, stopalo in prste pa vlecite k sebi. Ker boste s tem sprostili mišice meč, bo krč hitro popustil.


Dodaj odgovor