Preprečite bolečine v kolenih

Preprečite bolečine v kolenih

Bolečine v kolenih se pojavljajo pri starih in mladih ljudeh. Lahko se pojavijo kot posledica poškodbe kolena (nateg, zvin, pretrgane vezi, poškodbe sklepnega hrustanca), do bolečin pa lahko pride tudi zaradi prevelikih obremenitev kolena, predvsem če gre za ponavljajoče obremenitve, kar povzroči vnetje kit. Športniki, ki se ukvarjajo s smučanjem, kolesarjenjem, tekom, nogometom in podobno, pogosto trpijo zaradi bolečin v kolenu. S starostjo pa pridejo še druge težave, artroza ali osteoartritis, ki poškodujejo sklepni hrustanec. Seveda ima pri tem svojo vlogo tudi dednost.

Kako si lahko olajšate hojo po stopnicah ali po pobočju? Kako lahko preprečite bolečine v kolenu in se še naprej ukvarjate s svojo najljubšo športno aktivnostjo? Pri tem vam lahko pomaga kolenski trak.

Kako je sestavljen kolenski sklep?

Poglejmo, kaj sestavlja kolenski sklep. To so stegnenica, golenica in pogačica. Bistvena je pogačica. Namreč, če pogačica ni pravilno nameščena na svojem mestu (na primer zaradi prevelikih obremenitev), ta med gibanjem pritiska na stegnenico in na hrustanec, ki je med njima. Pogačica in hrustanec se zato obrabljata in to privede do bolečin v kolenu.

Kolenski sklep - anatomija

Kolenski trak je namenjen podpori pogačice. Izdelan je tako, da ob pravilni namestitvi nudi podporo in na ta način umiri oziroma prepreči bolečine v kolenu. Obstaja tudi magnetni kolenski trak, pri katerem magnetna sila prodre v notranjost kolena in povrne gibčnost.

Katere lastnosti odlikujejo kolenski trak?

Kolenski trakKolenski trak je ortopedsko oblikovan, je mehek, lahek in udoben. Je prilagodljiv, primeren za vse velikosti in kar je najbolje, pod obleko je neopazen. Nosite ga lahko ves dan ali le ob športnih aktivnostih. Namestite ga neposredno pod pogačico. Prednost nošenja traku je tudi v tem, da gibanja ne ovira. Kolenski trakovi so se po vsem svetu izkazali za relativno učinkovite. Rezultati nekaterih študij pravijo, da je več kot 80 % ljudi potrdilo izboljšanje stanja kolena.

Se sprašujete, kdaj je pravi čas za nakup kolenskega traku oziroma ali ga prav vi sploh potrebujete? Pravi čas za nošenje traku je takrat, ko so vaša kolena ob jutrih ali na hladnem otrdela, ko vas boli med upogibanjem, med hojo po stopnicah in pri ukvarjanju s športom. Kolenski trak si priskrbite tudi, če ste utrpeli poškodbo kolena ali če med hojo že klecate v kolenu.

Ko se bolečine v kolenu pojavijo, bodite previdni, vendar si ne omejujte gibanja. Obiščite svojega zdravnika, saj vam bo ta znal najbolje svetovati primerno terapijo. Preizkusite tudi kolenski trak, ki bo bolečine olajšal, morda celo odpravil. Zagotovo je nošenje traku bolj učinkovito in zdravo od zastrupljanja s protibolečinskimi tableti, brez dvoma pa je prijetneje nositi trak, kot iti na kirurški poseg. A žal je v nekaterih primerih slednji vendarle potreben.


Dodaj odgovor